Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 6 september 2012

Gäddfiske med Staffan

Idag stack jag till Siesjön med Staffan för att köra lite Berrataktiken.

Först började jag meta agnfisk och fick ihop 10 mört, 10 sarv, 8 abborre och något så ovanligt som 2 Siesjöbjörknor.

Staffan hade med sig jerk-bait spöt och abborr-jiggar men det blåste rätt mycket och vi höll  oss bland näckrosorna.

Det var mycket gäddor igång och det märks att det börjar bli höst!

Staffan fick ihop tre gäddor med topp på 4kg. Den största tappades dock i när vi skulle fota!


Själv tog jag också tre gäddor men med topp på 2,5kg.


Totalt fick jag 10 sarvar, 10 mörtar, 8 abborrar, 2 björknor, 3 gäddor 2,5kg, 2,0kg, 1,0kg.

Staffan fick 3 gäddor 4,0kg, 2,0kg och 1,0kg.

Men Staffan berättade också att han fångat fyra abborrar i veckan.

Det ska dessutom bli mer fiske imorgon för Staffan då han är ledig, siktet är inställt på abborren!

Adam och Andy ska ha fiskat gös idag men ingen rapport från dem än.

Totalt, 85p till mig och 74p till Staffan.

Detta innebär att Staffan tar sig förbi Thede och upp på en tionde plats i tabellen!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar