Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 18 september 2012

Ghostbuster

Det har bedrivits lite fiske efter öring de senaste dagarna.

I Vänhem tog som sagt Calle två öringar igår.

Här bilder på dem!


Själv passade jag på att åka ner en liten runda till havet idag.

Det lovades dåligt väder med starka vindar och regn hela dagen men när jag tittade ut såg det klart mer lovande ut.


Testade först med spöket som jag gillar så mycket, men efter att ha tappat en fin öring i kilosklassen och missat ett hugg så bytte jag till black bee spinnaren på bilden.



Det gav resultat direkt!


Först upp en öring på ca 1kg. Den låg precis på 45cm så jag släppte i den igen.

Vädret blev bara bättre och bättre!


Det blev fisket med!

Först ett par små blänkare sedan en rejäl fight med hopp och rusningar..

Upp kom en fin bit på 1,25kg och 47cm


Denna fisk var för fin för att släppa i så jag behöll den och den får bli en fin middag inom snar framtid!


Försökte mig på lite "Sussi-bilder" också men jag har nog mycket kvar att lära..




Fångsten blev totalt 4 havsöringar för mig, hade 13 napp totalt.

1,0kg, 1,25kg 47cm, och två småttingar gav 48p.

Skitfiske!

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar