Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 8 september 2012

Fångster 2012 Uppdaterad!

Jag har uppdaterat fångster 2012 vilket ni kan se här.

Spektakulärt som har hänt sedan den senaste uppdateringen för knappt två veckor sedan är att 127 fiskar fångats och tre medlemmar fångat sina första fiskar för året.

Totalt kom 12 arter upp varav 2 var nya för året, mal och faren.

9 fiskande har varit ute.

Själv har jag hunnit med sju pass och fått fisk på samtliga. Jag har fångat 63 fiskar och 9 arter på dessa sju pass.

Bland fångsterna ser vi mycket gädda och abborre. Hösten är här så allt nappar och vill man ha riktigt stora fiskar är det nu det gäller..

Jag och Adam ska ut och fiska söndag/måndag exakt vad och var är inte bestämt men skoj ska det bli!

Staffan har planer för stor-abborren i helgen.

Utanför fiskeligan har vi sett att stora Bonito har fångats på västkusten. Team Isola och Henrik Karlén har tagit riktigt fina håkärringar (över 800kilo!!) hos Frederic Kullin de senaste dagarna. Länkar till deras bloggar och till sportfiskarnas hemsida finner ni längre ner på bloggen.

Det är för övrigt snart bara två veckor tills jag åker till Kullin och M/S Gotland men det lär bli annat fiske än Håkärring då eftersom jag har med mig en hel tomtearmé av elever och kollegor.

Ut och fiska!

/Hasse

3 kommentarer:

  1. När du räknar hur många fiskar man har tagit. Kollar du igenom alla rapporter eller för du egna antekningar?

    SvaraRadera
  2. Men det är lätt att det blir fel, jag har räknat fel ibland både på datorn och bland mina anteckningar. Ofta är det många siffror att hålla reda på samtidigt när jag gör sammanställningar.

    SvaraRadera