Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 13 september 2012

Papa Andy


Tjenare Hasse! 


Som du hört så stack jag och min far till Ätran igår för lite fiske. 

Vattnet låg spegelblankt och här och var syntes enstaka mörka laxar. 

Men de fick vänta. Först var vi tvungna att bärga våran båt som låg en bit under ytan. Sedan bar det iväg. 

Farsan rodde och jag tacklade upp. 

Trots att jag körde med både kast och mete så var det farsgubbens slirbroms som knarrade först. En fin liten gädda på 1.8kg 


Vi kämpade vidare i några timmar till och farsan lyckades tråkigt nog tappa i sin bästa spinnare när hans beteslås helt oväntat gick upp. 


Några missade hugg från min sida senare så hade solen försvunnit och det var dags att dra sig hemmåt. 


Ingen fisk till mig den här gången men det kommer ju fler tillfällen.

Med vänliga hälsningar!

Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar