Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 23 september 2012

Sista öringen

I eftermiddags lade jag förmodligen årets sista öringpass.

Jag åker till Titran imorgon för en veckas fiske hos Frederic Kullin och MS Gotland och när jag kommer tillbaka är öringsäsongen över.


Getterön blev platsen.

Jag var inte ensam, förutom några öringfiskare till så var det tre sälar på plats!

Jag har haft bra fiske förr med sälar runt om mig så jag tappade inte modet.


Och visst var dem på plats!


Jag hade faktiskt rätt många napp 8st. Men fick bara upp 2 stycken med denna halvkilos som bästa fisk.


Gick  nästan hela Getterön runt och på halva ön var vattnet grumligt av Viskan? som ju svämmat över efter den senaste tidens regn. Andra halvan var det helt klart vatten runt.

12 poäng till mig för de båda havsöringarna.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar