Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 7 november 2012

Gäddorna i Galtasjön

Igår var jag och Calle i Galtasjön för att överlista gammelgäddan.

Kanoten låg där den skulle!

Det började bra då Calle fick en liten gäddusling nästan direkt.

Men sen var det dött..

Någon enstaka efterföljare och nafs förhöjde pulsen då och då men det märktes att gäddorna inte var på hugget.

Försökte alla möjliga beten, allt från skeddrag till wobblers, jiggar och kustwobblers fick jobba men det var lysande skrikiga färger som levererade idag.

Vattnet var ovanligt brunt, troligen från de senaste dagarnas regnande och det påverkade helt säkert gäddorna.

Till sist fick jag en liten snipa på runt kilot på en skrikigt gul ledad Hi-Lo.


Det var längesedan jag fiskade i Galtasjön och det var kul att vara tillbaka. Jag vet att här finns stora gäddor men idag lyste de med sin frånvaro.

En trevlig tur trots ett svagt resultat!

Calle fick 5p och jag 10p.

Calle är nu bara 5 poäng bakom Staffan som dock ska ut och meta lake imorgon, kampen om sjundeplatsen är glödhet!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar