Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 23 november 2012

Skräcknatten!

Som sagt så satt jag ensam på en mörk plats och fiskade igår.
Det var lite blåsigt men jag hade en varm brasa vid min sida och spöna var uppradade.
 
På flera timmar var det inte ett napp.
Jag satt där och funderade på det kommande isfisket när jag äntligen hörde ett efterlängtat pinglande.
Extra roligt var att det var på ett av mina nya ismetesspön som jag tog med för skojjs skull.
 
Det blev en kort men tung kamp då jag inte hade lyckats kasta ut särskilt långt med det korta spöt och när laken var uppe på land
så vägdes den till 1,4kg.
En kort tjockis!
 
Kvällen fortsatte i samma tysta stil. Men jag tyckte att jag hörde ett svagt pingel från mitt bortersta spö.
Jag kikar på det och i periferin ser jag min bil som reflekterar ljuset från min lampa. Och plötsligt så inser jag att där är mer än bara min bil...
Ett par orange/gula ögon stirrade på mig bortifrån bilen. En ordentlig rysning hann gå över kroppen innan mina ögon fokuserade ordentligt i mörkret och såg att det
bara var en nyfiken liten katt. Han blev förmodligen lika rädd för mig som jag för den för han sprang omedelbart och gömde sig bakom bilen.
 
Jag skrattade för mig själv och gick och kollade mina spön.
När jag kommer fram till det bortersta så ser jag att det gungar lite lätt.
Jag lyfter upp och känner ett litet sprallande.
Efter att ha vevat in så landar jag kvällens 2:a och sista lake på ca 0,2-0,3hg.
 
Men det finns de som tror att jag och Adam tänker ge oss ut ikväll igen för att hitta rekordlaken.
 
Fortsättning följer...
 
 
skitfiske

/Andy


33 poäng till Andy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar