Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 10 november 2012

Hett tips!

I torsdags var det läge för lakemete med Pär och Linus!

Platsvalet var ovisst tills jag fick ett hett tips om ett ställe där det landats en 2,65kg tung lake bara några dagar tidigare.

Snart var jag och Pär på plats och det nappade direkt!


En liten, men ack så vacker lake till mig!

Snart kom även Linus till platsen och jakten på monsterlaken var i full gång.


Det var dock på mitt spö de behagade nappa, snart hade jag landat kvällens andra lake, ingen storlek på denna heller.

 

Jag hade ett napp till, men tyvärr kunde vi inte stanna så länge då mamma förberett en god middag hemma så vi fick nöja oss med två mindre lakar detta pass.

När vi skulle sticka kom en gammal elev till mig förbi och sade att de satt lite längre nerströms och metade lake. Det var dem som landat 2,65kgs fisken.

Denna kväll hade de dock inte fått något.

10 poäng till mig.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar