Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 16 november 2012

Lakepass i Helgeån med Petter

Igår blev det ett lakepass i Helgeån för mig och Petter!

Sist blev det 17-1 i antal lakar för Petter, frågan var om jag skulle kunna vända tränden?

En vacker kväll var det i alla fall :)


Petter var mycket självsäker och menade att jag kunde lägga ner och lika gärna sitta beredd med håven.


Vid skymningen började det nappa!

Faktiskt hade vi varsitt napp på våra betesfiskar nästan samtidigt strax innan solen gick ner bakom horisonten.



Men agnet stals!

Vi körde under skymningen med varsitt maskagnat spö och varsitt fiskagnat.

Under denna period fick jag två gärsar och en björkna på mask.

Men när det mörknade bytte vi till bara fisk som bete.

Nappen bytte av varandra men inte en enda fisk kom upp..


Efter sex stulna sillbitar slaktade jag björknan och körde kombo. Björkna-sill.

Det gav snart utdelning och kvällens första lake kunde landas!


Vi fick också sällskap av en av mina elever Jamie (som är artjägare) samt min kollega Oskar. Efter min lake var det dock helt dött. Något enstaka napp under en timmes fiske och till sist flyttade vi oss till ett annat ställe. 

Det blev dock inte mer än en död id på runt 2kg som Petter lyckades håva upp..

Jag fick totalt 1 lake, 1 björkna och 2 gärsar och håller mig alltså på samma nivå som sist jag och Petter var ute.

Petter däremot är sjutton gånger sämre än sist, och det är ju en liten tröst i alla fall efter ett ganska misslyckat fiskepass.

Totalt 15 poäng till mig.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar