Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 10 november 2012

Lakepass med utdelning!

Igår hade jag och Andy permission då våra tjejer var på spa och tjejkvällar och sånt..

Vi tog tillfället i akt och åkte till Granudden för lite lakefiske!

Jag var först på plats och kunde snart landa ett par gärsar som blev betesfisk.


Jag hämtade Andy vid skymningen och det började nappa så fort vi kom tillbaka och inom kort hade vi landat ett par små lakar var.


Efter någon timme så käpmade det plötsligt bättre när Andy gjorde mothugg och snart kunde jag håva en fin lake.


En av Andys bättre lakar på 1,3kg ett halvkilo från pb.


Min nästa fisk var ännu bättre, men precis som 2,7kgs fisken förra veckan så kämpade fisken inte direkt och jag fick ropa till mig håvmästaren efter halva fighten då fisken satte igång på riktigt!

Snart kunde Andy håva en 2kgs lake för mig!


Andy sitter tålmodigt väntande och bättrar på eleden.


Det prasslade runt våra fötter och snart kunde vi lokalisera två möss som strök omkring vår fiskeplats.


Här mumsar musen vi döpte till Glenn på en bit korvbröd.

Vi grillade korv men också bananer med chokladbitar i! Mums!


Kvällen sista lake var också en bra bit, 1,4kg.


Totalt fick vi 4 lakar var och så mina 2 gärsar.

Andy 4 lake 1,3kg, 0,5kg.

Hasse 4 lake 2,0kg, 1,4kg, 0,5kg, 2 gärs.

46p till Andy och 87p till mig.

Ett mycket trevligt fiske med tre fiskar i bra storlek!

Vi fick även mössen på film ;)


/Hasse


2 kommentarer:

  1. Lika härliga blogginlägg som vanligt! Fasen va ni fiskar på!! :)
    Just det, Grattis på födelsedagen Hasse!!
    Och Skitfiske framöver

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Sussi! Ja nu är lakefisket igång! Ett av mina favoritfiske ;) Skitfiske!

    SvaraRadera