Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 2 november 2012

Snygga lakar!

Idag åkte jag och Calle till Granudden för lakemete!

Calle tog med sitt snygga parasoll..

Ganska snart började det nappa och i skymningen satt första mothugget..

Först kändes det som en liten fisk som hade tagit mitt maskagnade bottenmete och jag avvisade Calles erbjudande om assistans med håvning.. men sen spjärnade det plötsligt emot och jag tillkallade snabbt tillbaka Calle.

Lite stångande och ett par försök till att dyka ner mot bottnen misslyckades och ganska snart kunde Calle håva kvällens första lake.


En riktigt fin bit! Den var klart större än vad den kändes och först när den låg i håven såg vi att det var en riktigt fin fisk!


En riktigt cool fisk med en omisskännlig stor svart fläck längst bak på ryggfenan.


En av mina största lakar någonsin visade det sig när den tyngde vågen till 2,7kg och mätte 72cm.

Dessutom den största jag tagit i Nissan.


Efter lite fotande fick fisken simma tillbaka.

Calle kontrade snart och började rada upp lake efter lake på sina bäcköringagnade spö.


Fisken  nedan hade riktigt cool täckning, kul att det är så variabel teckning på dessa fiskar.


Till sist hade Calle landat 4 lakar med 0,5kg, 0,5kg och 0,7kg som toppfiskar.


Vi hade en del napp utöver de fiskar vi fick upp men totalt fem lakar med fyra till Calle och den största till mig är ett bra fiske.

75 poäng till mig och 39 poäng till Calle.

Calle är därmed endast 12 poäng bakom Staffan på sjundeplats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar