Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 6 november 2012

Kuslig lake!

Andy åkte själv till Granudden igår för lite lake-mete. Så här skriver han...


Tjenare Hassan!
 
Igår var jag fiskesugen till tusen!
Men eftersom ingen annan ville med så fick jag släpa iväg mina spön till granudden själv.
Jag hann inte tända brasan innan första nappet kom.
En liten lake på 0,5kg som fick bada igen.
 
Snart sprakade elden och efter våra samtal i mörkret så blev det lite kusligt med knak från diverse djur och en uggla som hoade i mörkret.
Sen kom hjärtattacken! Pinglande till förbannelse. Ena spöt började svinga vilt fram och tillbaka och pinglan flög av.
"Detta måste vara ett riktigt monster!" tänker jag.
Jag tar tag i spöt och det är helt lugnt igen.
Efter invev så ser jag att sillen är kvar och jag slänger ut igen.
Strax därefter så nappar det på spöt intill, ännu en liten lake behagar komma upp ur djupet.
Denna bar dock på en överaskning med inte bara en utan två krokar i sig.
Varav den ena en Hassekrok med ett bäcköringshuvud på sig som satt långt ner i halsen på laken.
 
Under avkrokning så händer samma sak igen.
Pinglorna skrämmer livet ur mig och spöt svingar fram och tillbaka och upp och ner.
Men samma som innan så är det helt stilla när jag tar i det.
 
Tre lakar till kommer upp under kvällen men jag fick aldrig veta vad som högg så hårt.
Kanske en rekordfärna.
 
Dagens fångst
 
5 lakar 3 x 0,5kg och 2 ovägda.
 
 
 
Skitfiske




Det hela innebär 40 poäng till Andy som alltjämt lurar bakom Adam och sakta knappar in...

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar