Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 17 december 2013

Blek lake i Götaälv

Jag, Rasmus och Jimmy bestämde oss för att ta ett kvällspass i Götaälv och samlades i Hjällbo efter jobb och skola.

Det nappade inte mycket men efter ett tag hade både jag och Rasmus landat varsin gärs. Som vanligt när vi är ute - arttävling!

Jimmy missade det första nappet på betesfisk och sillabiten var borta.

Efter att vi flyttat oss några hundra meter nerströms så nappade det plötsligt på mitt sillagnade spö!

En sprattlande lake som nästan var vit kunde snart landas.


Jimmy och Rasmus hade ett par napp till men kunde inte kroka.

Jag ville avsluta så fort som möjligt och tvingade mina yngre fiskevänner att packa ihop - därmed gick segern i dagens arttävling till mig!

14 poäng till mig med en gärs och en lake på 0,6kg.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar