Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 29 december 2013

Slutspurt med Stefan!

Idag var jag och Stefan i Siesjön för lite gäddfiske, Stefan hade närmligen fått ett nytt fiskespö i julklapp och det skulle testas!

Knölsvanen gled sakta fram på sjöns yta och i skyn svävade en havsörn.

Det var spegelblankt men gäddorna högg ändå!


Först ut var Stefan med detta fina gäddeskägg på 1,75kg.

Den tog på en vibraxspinnare.

Snart hade även jag en efterföljare på mitt knallorangea atomdrag.

Jag provade med en stor jigg men gäddan vägrade, så jag fick låna Stefans spö och vibraxpinnaren.

Det small direkt och ett litet gäddeskägg på runt 1,5kg kunde snart landas.


Vi åkte hem efter detta då vi redan var nöjda och familj och släkt väntade hemma.

Därför missade vi Staffan som strax efter kom ner till sjön för att vittja sina mörtstugor. 


Förutom denna mink, hade han en mört, en gädda på 0,6kg och en abborre på 0,6kg i sina stugor.

En klassiker med rovdjur i mörtstugan.

För övrigt har Andy och Marcus varit ute på äventyr men vi får vänta lite till på rapporter från dem!

17 poäng till Stefan som passerar Birgitta och Nova upp på 26:e plats.

15 poäng till mig som passerar Petter upp på första plats.... in my dreams....

För övrigt drömde jag inatt att Marcus fångade en lake på 99cm vi får väl se om det var en sanndröm?

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar