Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 30 december 2013

Andy knappar in!

Tjenare! Igår tänkte jag dra till granudden för lite poängjakt innan det nya året. Tanken var att jag skulle åka själv men efter lite tofflande så fick även min gamle vän Pehr följa med. (Han tofflade) det var redan mörkt när vi kom fram och det hände inte så mycket. Två små pill och två bom på ett par timmar. Pehr ville testa att sitta och rycka i ett spö och det gav resultat nästan omedelbart. Pehrs första fisk på 10 år blev en liten lake. 


Självklart så resulterade detta i att vi båda satt och rykte med varsitt spö i någon timma. Men det blev inte mer så.  Vi hade varit där rätt många timmar nu och funderade på att röra oss hemåt. Jag hade lagt ut ett spö vid "gamla granudden" som vi gick och tittade till och kastade lite desperat omkring innan vi skulle åka. Då hör vi pinglor. Högt och tydligt. Jag kutar iväg och Pehr står kvar i kolsvart mörker. (Han hade ingen lampa). Medans jag hör Pehrs rop ifrån mörkret så tar jag spöt och hugger till. Och äntligen fick även jag en fisk. En fin lake på 0,74kg. 


Nu har Pehr med mobilljusets hjälp hittat tillbaka och vi börjar sedan att packa ihop och beger oss hemåt.

Skitfiske!



/Andy

För detta får Andy 14 poäng och går upp på 2697 poäng och ligger endast 54 poäng efter Berra på femte plats. Det är en dag kvar!!


  /Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar