Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 21 december 2013

Ingen svartmunnad..

Igår var jag på årets sista pass efter svartmunnad smörbult. Jag fick se en plats som tydligen kryllar av svartmunnade små monster under sommaren. Vi träffade fiskare på platsen som bekräftade Jimmys historier om att platsen är totalt invaderad av svartmunnad smörbult. Det blev ingen fisk för mig alls fast jag tappade något spralligt litet på bottenmete som jag inbillar mig själv var en liten vitling.

Mina kompanjoner, William, Rasmus och Jimmy landade alla abborre och jag fick gå hem med svansen mellan benen. Imorgon ska jag kanske försöka fånga julagäddan annars ser jag fram emot ett gäddpass till i Siesjön innan året är slut och kanske ett lakepass.

/Hasse

4 kommentarer:

  1. Känns kul att man flög till Gotland för att fiska den arten i våras :)

    SvaraRadera
  2. Ja, men du fick en fin semester med Jennie samtidigt iaf ;) Jag har dock stora förhoppningar om Svartmunnad nästa sommar.

    SvaraRadera