Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 13 december 2013

De stora kom undan i Lundbyhamnen

Idag åkte jag, Rasmus och Jimmy till Lundbyhamnen för en chansning på sik och svartmunnad smörbult.


Det var ganska rått luften men blåste nästan inget.

Ganska snart hade vi de första nappen men det tog lång tid tills något ville krokas....

Då var det Rasmus som var snabb i mothugget och upp kom en liten gråsej.

1-0-0 i arter till Rasmus (ni ser nedan hur glad han var)


Fisk nummer två var även den Rasmus och nu började han bli olidlig >.<


En skrubbskädda modell mindre.

2-0-0 till Rasmus! Bättre blev det inte när jag tappade en fisk på mellan halvkilot och kilot som jag tror var en sik.

Rasmus gjorde snart om min bedrift och det blev än värre när Rasmus efter en lång fight med en fin öring gick förlorande ut kampen då fisken helt sonika spottade ut kroken.

Tilläggas bör att jag misslyckades med håvningen :P

Men till sist lyckades jag kroka en mindre fisk!

Det visade sig vara en vitling och nu tändes ett visst hopp om att kanske vinna arttävlingen ändå?


Tyvärr kontrade Rasmus omedelbart och fick även han en vitling.

Vi åkte vid 17:45 med 3-1-0 i ställning till Rasmus, Jimmy blev utan fisk denna gång men hade flera napp och fisken var där i stora mängder idag men ville verkligen inte ta ordentligt...

När vi körde ringde art-Patrik och sade att han var i närheten men vi hann inte prata färdigt då min mobil dog och trots att vi körde runt och kollade efter honom en stund hittade vi inte den gamla norsjägaren.

2p till mig.

/Hasse

4 kommentarer:

  1. Bottenmetade ni? Isåfall med var för tackel? Och vad agnar ni med?

    SvaraRadera
  2. Jepp vi bottenmetade med paternoster och glidtackel agnade med räka, maggot eller mask.

    SvaraRadera
  3. Jag körde också runt en stund.. måste ha kört om varandra. Jag blinkade på en tant i en röd volvo bland annat ;)

    SvaraRadera
  4. hehe, vi blinkade på en livrädd äldre herre som rastade hunden

    SvaraRadera