Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 24 januari 2015

Arvid på nya äventyr!

Ännu en rapport från ligans nyförvärv ramlade in på torsdagskvällen!

"Efter ett arbetsmöte i Haverdal passade jag på att smita ner till kusten. MYCKET skrubba på plats, tjuriga. Jag fick upp 8 stycken, 3 på 3hg samt två toppfiskar på 0,35kg och 0,4kg. 61p
Det var också mycket rötsimpa på plats, jag fångade 8 stycken med en toppfisk på 120gram. 50p

Hittade en riktigt fin tångspigg som jag tyvärr hade alldeles för stor krok till, men det skulle bli mer, kvällens roligaste fångster var två!

-Tånglakar! 75g och 100g 30p.



Jag har inte fått arten sedan 2009 så det var skoj!"

Totalt 141 poäng till Arvid som rycker i tabellen!



Arvid berättar att han såg ett 30-tal skrubbor på den lilla stund han var ute så det är nog läge att ta sig ut till kusten om man är sugen på att slå Albins ligarekord på skrubba!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar