Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 5 januari 2015

Två nya medlemmar!

Jag och Adam har diskuterat med flera av de etablerade medlemmarna förslag på nya medlemmar till 2015 års fiskeliga. Vi har i år kommit fram till två namn som vi tycker ska välkomnas in i gemenskapen på Fiskeligan.

Först ut är Jonas Möller.

Jonas är Christians (Puttes) lillebror och fiskeantagonist! De båda bröderna började 2014 att tävla internt om antalet arter de fångar i Sverige. Vi tycker att det är ett mycket kul initiativ från bröderna och eftersom Jonas också förekommit i Fiskeligans historia vid flera fisketillfällen vill vi boosta den interna tävlingen genom att ge Jonas ett medlemskap i fiskeligan.

Jag passade på att fråga Jonas om förhoppningarna inför fiskeåret 2015 när jag bjöd in honom, så här sade Jonas.

-Tack för inbjudan! Jag har mycket höga förväntningar på årets fiske. Det är en hel del arter som ska bokföras i den interna tävlingen om man säger så! Christian leder än så länge men han har fiskat mer än vad jag har så det är kanske inte så konstigt?
Jag ska försöka så gott jag kan att ta de arter som Christian missar och målet blir att slå brorsan!

Jonas med en fin färna från Helgeån.

Den andra nya medlemmen är Thedes kompis och fiskebroder Jakob!

Jakob har florerat på ligan hela året och sade tidigt att han hemskt gärna vill vara med på fiskeligan.

Jakob är 15 år och fångar gärna nya arter då han tidigare inte fiskat så mycket olika arter.

Under 2014 guidade Thede upp många häftiga arter åt Jakob, färna, berggylta och Jakobs första plattfiskar är bara några av de nya arter som Jakob fick under Thedes guidning 2014.

Allt pekar på att barnligan blir mycket spännande under 2015! 

Jakob med en fin Nissan-färna.

Så varmt välkomna vill vi hälsa Jonas och Jakob till Fiskeligan 2015!

/Hasse





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar