Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 27 januari 2015

Slingrigt äventyr på hala stenar

I söndags ägnade jag, Andy och Art-Patrik eftermiddagen och kvällen till att försöka överlista Varbergs tejstefiskar.

Jag och Patrik var först på plats och lirkade med våra tackel mellan stenarna i dagsljuset.


En rötsimpa till mig höjde stämningen och pulsen höjdes ordentligt när Patrik först tappade och i andra försöket lyckades landa en slingrande tånglake.

Vi tog en paus för pizza och sedan begav vi oss åter till vattnet nedanför Varberg fästning, nu kom alltid lika heta skymningen!


Tyvärr gick det gammal sjö på utsidan av vågbrytaren så vi fick hålla oss på barnens badstrand.


Andy kom med mörkret och då lyckades vi landa några rötsimpor till. Patrik ledde länge med 2-1 i arter över mig men jag kontrade med en fin tånglake precis innan det var dags att ge upp.


Överlägsen var då Andy som lyckades fånga hela fyra arter på den korta stund han var med.


Förutom mina och Patriks arter rötsimpa och tånglake tog Andy även skrubba och oxsimpa.

Det var förvånansvärt mycket liv i vattnet med, strandsnäckor, märlor, tångräkor, pungräkor och massa fisk. Vi såg en del fisk som vi gissar var torsk, sill, sik, vitling och kanske sej.

För övrigt var det en fantastiskt häftig dag med varmt och vindstilla på dagen så att vi inte kunde ha jackorna på. Men frostigt och stjärnklart när det blev mörkt, stenarna var glashala men det var värt vartenda sekund trots att tejstefisken lös med sin frånvaro.

Totalt fick vi:

Patrik 1 tånglake, 2 rötsimpor

Hasse 1 tånglake, 2 rötsimpor

Andy 2 tånglakar, 2 rötsimpor, 1 oxsimpa, 1 skrubbskädda


Hasse 20p

Andy 40p

Detta innebär att Andy bara är fem poäng efter Marcus på andraplatsen.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar