Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 19 januari 2015

I goda vänners sällskap!

Söndagen tillbringades i goda vänners sällskap!

Först åkte jag, Adam, Sanna, Vilmar, Love och Edit till Granudden för lite mete.

Vi mäskade ordentligt och snart kom fisken igång!

Vilmar var bäst i början och drog två fina mörtar på kort tid.


Men Love kontrade och inledde sitt fiskeår med en dubblé på gärs!


Lillasyster var inte sämre och kämpade hårt! Till sist satt mothugget och Edit kunde stolt visa upp en fin mört hon med!


Nu var det Sannas tur! Årets första fångst blev en gärs.


Även jag kunde efter lite om och men landa en gärs innan det var dags för de andra att åka hem igen.


Jag satt någon timme själv och njöt av smånappande gärsar.


Sen kom nästa gäng! Det var mina gamla elever, Carl-Anton, Julle och Linus samt deras vän Andreas som var sugna på lakemete.


Ganska snart kom första nappet på en gärs. Det var Carl-Antons första lake någonsin, ingen bjässe men en ny art!


Julle och jag kontrade snabbt och kunde stoltsera med varsin liten lake vi med.

Vi grillade och snackade gamla minnen innan jag fick styra kosan hemåt.

Totalt blir det.

Vilmar 2 mört - 2p
Love 2 gärs - 4p
Edit 1 mört - 1p
Sanna 1 gärs - 2p
Hasse 4 gärs, 1 lake - 13p

Mycken munterhet utbröt bland barnen då de insåg att de låg före Adam på årets liga!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar