Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 25 mars 2015

Kort smygfisketur igår

Jag tog mig ner till havet direkt efter jobbet igår.

Det var kav lugnt men svinkallt och en fuktig dimma låg tjock i Varberg.

Det första som dyker upp när jag vadar ut är till min förvåning ett hungrigt sandstubb!

Årets första sandstubb kommer alltså i mars månad, sensation!

Smyger vidare och det är en del fiskar här och var men frånsett en monster skrubba så är det väldigt lite spännande.

Jag får dock tre rödspättor och en rötsimpa.


Ett stort sandstubb som nog var ligarekord blir snabbt bortjagat av en stor rötsimpa som själv flydde snart efteråt.

Art-Patrik lyfte dock stämningen med en bild på sin 79:e art i Sverige.


Femtömmad skärlånga.

Jag får totalt, 1 sandstubb, 1 rötsimpa, 3 rödspottor,

31 poäng.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Den där rötsimpan ser ju ut som en simpknot.... o.O

    SvaraRadera
  2. O.o

    Drömart! Den kommer i år, kanske som dubblé med junkergirella!

    SvaraRadera