Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 22 mars 2015

Nytt grymt gäddfiske i Blekinge!

Berra och Petter slog idag till med ett nytt fint gäddfiske i Blekinge!

Så här skriver Petter:

"-Tjena! :)

Efter en mycket kall natt med -9 grader så började man ju undra om gäddorna skulle vara sugna idag :O

Det tog inte lång tid innan det började frysa i våra spööglor och kallt om händerna var det :)


Men bara efter 15 minuters fiske kunde jag landa min första gädda för dagen.
Den låg på ca 2,8kg :)

Efter mycket kastande och mycket kämpande lyckades jag lura nummer två.

Vattnet låg spegelblankt och det märktes att fiskarna var försiktiga med mycket följare.


När vi kom fram till ställe nummer två så kom lite vind och det skulle visa sig vara grymt :)

Redan i mitt fjärde kast fick jag en gädda på 3kg.

Nu var gäddorna riktigt i stöten och jag lyckades lura två snabba till :)

Efter 5-0 i gäddor så ville Robin byta från fluga till jerk och det tog inte lång tid innan han krokade sin första blekingegädda för dagen!

Ett riktigt grymt gäddfiske satte fart, med mycket fisk i 2-2,5kgs klassen, där Robins största fisk på 5,9kg blev den största.


Efter att  jag fångat 14 gäddor och Robin 5 gäddor så bestämde vi oss för att gå och grilla.


Till maten kom vi in på det roliga ämnet hockey! 

Det visade sig att mitt favoritlag Tyringe skulle möta Robins favoritlag Olofström under kvällen..

En lång rolig diskussion om lagen drog igång och som tur var tog Tyringen en viktig 2-1 seger ikväll.

En mycket trevlig tur med fint väder och väldigt fina moln på himlen ;)


/Petter "


Petter fångar alltså 14 gäddor, en på 1kg och sex på 2kg, fem på 2,5kg, en på 2,8kg och en på 3kg.

Berras fem gäddor väger 5,9kg, 2,5kg, 2kg, 2kg, 2kg.

Detta innebär fina 313 poäng till Petter och 180 poäng till Berra som tar sina första poäng för året!

Petter blir därmed förste person över 1000 poäng i år och Berra tar sig in på sjunde plats på årets liga.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar