Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 22 mars 2015

Tillbaka från mässan!

Jag är hemma efter fyra dagar spenderade på Elmia i Jönköping där årets sportfiskemässa hölls.

Det var en stor succé med 14810 besökare - ett nytt rekord igen!

Hela början av veckan spenderades med att fixa de sista detaljerna inför mässan, min kollega Oscar "Gäddkungen" Trowald skulle hålla föredrag och hade svårt att välja mellan de custom-made portföljerna.


Jag var också mycket stressad inför mässan då jag var ansvarig för fiskeskolan som också blev en all time high fiskeskola meden bra bit över 200 deltagare och nya unga medlemmar i Sportfiskarna.

Då passade det bra med två lugnande fiskepass i början av veckan. Ett kort pass vid Valasjön utan resultat.


Samt ett kortare kikfiskepass där nya pannlampan fick bekänna färg och den fick klart godkänt.

Det var otroligt mycket liv i vattnet och jag lyckades fånga årets första rödspotta och sill även en rötsimpa och en skrubba följde med upp men alla utom sillen simmar kvar där än.


Väl uppe på mässan var jag och Oscar först på plats och efter att ha slitit hårt med monterbygge i åtta timmar så firade Sportfiskarna med pizza och öl!



Men montern blev verkligen snygg!



Fiskeskolan gick väldigt smidigt men både jag och Oscar börjar få rutin på den nu och på tal om rutin hade vi förrförra ungdomskonsulenten Bengts hjälp på skolan denna gång, samt populäre gäddfiskaren Victor och såklart forshagas elever och personal.



Jag träffade många av mina goda vänner på mässan också, Edla och Albin från http://allgoodflyfishing.blogspot.se/

som jag var i Kiruna med, samt alltid lika härliga och inspirerande Sussi Stridh från http://www.fisheco.se/blogg/sussissymfoni/

var där och lärde mig hur man egentligen gör gäddtafsar,

Även ett härligt gäng ungdomsledare från Göteborg dök upp!

Axel, William och Elise är tre härliga ungdomar som jag jobbat med på sommarfiskeskolan på mitt jobb.


Sedan träffade jag många av mina gamla elever, fiskeligahangarounden Julius med sina trogna följeslagare Linus och Carl-Anton kom förbi, samt gäddkungarna Roy Ridbäck, Fredrik Hagel och Pontus Bentzer kom och visade senaste inköpen av stora gäddbeten.

Artfiskarna Pelle, Calle och Simon dök också upp, planer på tungevar och småfläckig rödhaj avslöjades och grabbarna känns otroligt heta inför årets Rapala cup!


Många många fler vänner kom förbi Sportfiskarnas monter under mässan, men det var alldeles för många för att jag ska kunna nämna eller på rak arm komma ihåg alla. Men lite extra kul var ju att träffa alla trevliga elever och gamla kollegor från Osbys fiskelinje.

Oscar och Elise höll ett brandtal om Sportfiskarnas ungdomsarbete och även Fiskekliga hangaroundsen William och Rasmus fick lite tid i rapljuset när Oscar berättade om artfisketävlingen Rapala Cup.


På tal om artfiske så har Arvid skickat massa exhalterande bilder på spännande arter från Portugal, det ska bli mycket intressant att se vad han har fångat när han kommer tillbaka.

Bobyrez?

Strömlöja?

Nåväl Sportfiskemässan var en succé och nu är jag mer fiskesugen än på länge, vi får väl se när nästa fisketillfälle ges.

Det lilla fiske jag hunnit med gav totalt 1 sill, 1 rötsimpa, 1 skrubba och 1 rödspotta. Sillen var störst men inga extrapoäng ger 16 poäng totalt. Det räcker dock för att jag ska passera Adam med en futtig poäng :)

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar