Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 13 juni 2017

Hildas första fisk och nya pbn på löpande band!

Hilda har fångat sin första fisk någonsin och visar här stolt upp sin sarv!


Det var ett trögt fiske men fina fiskar idag i Kurran, det skulle faktiskt bli tre pb fiskar.

Först ut var Albin när han fick kasta sig efter ett spö som höll på att åka i när en riktigt stark karp högg på bottenmete med mask.

Albin låg på mage över strandbrinken och hängde ner mot vattnet under början av drillningen när karpen rusade tiotals meter.

Men jag kunde lyfta upp han i byxan och kampen fortsatte en bra stund ståendes.

Till sist kunde jag håva hans största karp hittills på 2,875kg och 58cm.


Melvin och Hilda tittade storögt på!


Stolt fångstman som inte bara på ett Indiana Jones-mässigt sätt räddade fiskespöt från att åka i utan också fick en superkul drillning!

Men det tog inte lång tid tills jag skulle få fånga ett nytt pb jag med!

Det var återigen dags att fila på abborrpbt.


875g och 41cm lyder mitt nya pb som ju faktiskt slog mitt endast tre dagar gamla rekord.

Abborren var på hugget och Albin landade strax därpå även han abborr-pb med denna på 685g.


Och litet senare en på jigg på 450 gram.


Vi åkte dit två gånger under dagen men den andra gången hade fisken slutat nappa. Staffan kom dit med sina barn och Liam fångade ett par små sarvar det var allt.

Totalt:

Hilda 1 sarv 
Melvin 2 sarv
Albin 1 sarv, 1 fjällkarp 2,875kg 58cm, 2 abborre 0,685kg, 0,45kg
Hasse 1 abborre 875g 41cm, 5 sarv

Hilda 1p
Melvin 2p
Albin 89p
Hasse 35p

Melvin går in på 20:e plats på årets liga och Hilda på 21:a plats.

Albin tar sig över 500 poäng och jag stärker ledningen något.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar