Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 14 juni 2017

Pb även sista dagen!

Så var sista dagen på min femdagars ledighet över... Vilket fiske det har varit!!

Sista dagen var inget undantag.

Jag och Pär åkte ut med hans båt på morgonen. Pärs jinxade fiske fortsatte och han gick bet men jag lurade upp tre abborrar på vertikalfiske.


Han skulle jobba vid lunch så jag styrde volvon till Helgeån och lurade ganska omgående en riktigt fin fisk på flytbröd!

Nyt pb längd på färna 57cm, en längd som i normala fall räcker till storfiskreg men kondisen svek och fisken vägde bara 2150g.


Jag var mycket sugen på Nissan och Granudden så jag körde vidare dit.

Ganska snart så började braxen hugga och jag fick tre snabba braxar och tre mörtar.


Sen dog det helt på Granuddenvis och det dröjde innan jag kunde fånga nästa fisk som var en hygglig abborre som tog en bottenmetad hektosmört.


Lite glad får man ju vara efter några så här häftig pass!



Totalt idag 
4 abborrar 4hg, 3 mört, 3 braxen, 1 färna 2,15kg 57cm

Ett fantastiskt kul fiske som totalt ger 100p.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar