Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 4 juni 2017

PNC

Årets upplaga av Pater Noster Cup, blev tyvärr en besvikelse fiskemässigt för mitt teams som slutade på 23:e plats av 42 anmälda lag.

Det var dock en väldigt kul tillställning med många kul upplevelser.

Vad sägs om båtkaoset i den lilla hamnen Mollösund?


Träningsfisket för mig och min teamkamrat Dan Calderon gick ganska bra med fina individer av både glyskolja, sandskädda och knot.

Men vrakfisket gav inget.

När Niclas Åberg anslöt till tävlingsstart så hade all vår flyt försvunnit.

Efter första dagen hade vi fångat många arter men de stora uteblev och återigen sket sig vrakfisket.

Små individer var vår melodi och vi kunde väga in 9 arter första dagen.


Dag två gick vi direkt på näbbgäddan och efter en kvart så hade vi art nummer 10 vilket kändes väldigt bra.

Härnäst åkte vi efter berggylta och även den kom i form av en best på 1,28kg till Dan!

Nu trodde vi att vi var igång, men vi lyckades bara höja långan också dag två så vi föll i tabellen.

Kompisarna i Team LFM gick väldigt bra och slutade 8:a medan våra vänner i Team Isola kom tvåa och härliga gänget i Team Navia vann.


De hade åkt till andra vrak och haft bättre flyt med pillemetet, eller vad sägs om Rasmus fina bleka?

23:e plats är ingen skandal och att vi tog alla 14 tävlingsarter är bra men vad gäller storleken på fiskarna vi fångade kan vi bara vara nöjda med berggyltan.

Min bästa havsfångst blev istället denna fantastiska västkustpizza :)


Totalt fångade jag på dessa dagar:

16 glyskoljor 0,2kg, 0,2kg, 0,18kg, 0,15kg, 0,15kg,
24 torsk 1,0kg, 1,1kg
2 långor
4 rötsimpor 0,2kg
22 sandskäddor 0,31kg
7 knot 0,3kg
3 berggyltor 0,8kg, 0,6kg, 0,5kg
1 blågylta 0,2kg
1 fjärsing 0,2kg

En helt okej fångst men jag bidrog bara med blågyltan och glysan till tävlingen.

Bra med poäng till Fiskeligan gav fisket iaf :)

430 poäng!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar