Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 22 juni 2017

Jättekikaren!

Igår var jag och Arvid på Getterön för att slöfiska lite och testa vattenkikaren som Albin tillverkat till mig!

Arvid inledde intensivt med torsk och snultra medan jag bara ägnade mig åt krabbfiske.


I skymningen så övergick vi i vadfiske.


Den rejäla och stora vattenkikaren fungerade över all förväntan och det var riktigt kul att gå två bakom den och spana efter fisk.

Arvid fick både rötsimpa, svart smörbult och sandstubb men bara små medan jag fångade tre sandstubb där två var över 7 cm.


En riktigt trevlig kväll där Arvid vann överlägset i arttävlingen men jag knep flest poäng!

Arvid 2 skärsnultra, 2 sandstubb, 2 torsk, 1 rötsimpa och 1 svart smörbult

Hasse 3 sandstubb 7cm, 7cm,


Arvid 21p
Hasse 22p

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar