Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 28 juni 2017

Lax, Gös och Blåkrabba!

Igår kom tre rapporter!

Först ut är Peter som rapporterar in en fin lax på 3,5kg från Orkla i Norge.


Staffan var inte sämre och fångade en gös på cirka 3,9kg.


Men minsta fisken fångade jag!!


Ser ni den stora kroken?


Jag använde mest den lilla..

Det blev kikfiske


Lagom till skymningen hade jag grävt mask, dragit på mig vadarbrallorna och stod redo för grundområdenas utmaningar.


Första fisken blev ett riktigt långt sandstubb på hela 7,8cm!


Vet inte varför jag inte vägde den men nästa gång!!

Blev en liten tunga och en hel hög med smörbultar, plattfisk och simpor.


Den fisken jag helst ville ha var en större havsnål modell större som låg stilla på bottnen men när jag presenterade mitt bete, en kokt räka, för den så simmade den skräckslaget därifrån.

Massor av coola observationer gjorde jag. Mycket storspiggstimm, klarbultar och tobis.


Men också en riktigt cool blå krabba!


Totalt blir det.

Peter 1 lax 3,5kg.

Staffan 1 gös 3,9kg.

Hasse 1 tunga, 5 sandstubb 7,8cm, 7,5cm, 5 rötsimpor, 5 rödspättor, 1 skrubbskädda, 2 svarta smörbultar.

Detta ger:

Peter 72p
Staffan 105p
Hasse 92p

Peter passerar därmed Calle upp på 11 plats och skuggar Andy!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar