Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 8 juni 2012

Adam och Andy testar nya lokaler

Adam och Andreas har varit ute på nya äventyr igen och närmar sig sakta men säkert mig i toppen.

Andy skriver:

Tjabba Hassebus! 
  
Adam och jag ville testa en ny plats igår. Vi tog oss ut till självik där jag som liten såg mycket plattfisk men aldrig testat fiska. 
Efter mycket om och men var vi på plats och direkt såg vi att det kunde bli svårfiskat då det var ganska stenigt och långgrundt. Däremot en suverän plats för öring på våren. 
Så efter inte ett pill så flyttade vi till prången vid tylön och där var det mer liv. Adam började direkt med att benda sandskäddor och mot hans vilja startade han ett litet sandskädderace. 
En microhäkla med små sillbitar var väl inte det smartaste valet om man inte vill ha sandskäddor men men. Han lyckades benda upp 74 stycken. För mig var det lite mindre skäddepill med bara 27 sandskäddor. Men där fanns mycket annat att ta. 
En av de första fiskarna jag fick var en liten torsk. Följt av några näbbgäddor. Även Adam lyckades med en Näbbis. 
Men så kände jag något annat i andra änden av linan. Det kämpade bra och var inget platt. Upp kommer min första fjärsing på ligan. Han sprallade som bara den så det var arbetshandskar på för avkrokning. 
Han var inte ensam. Två till fick jag upp och Adam fick även han två stycken. En och annan rötsimpa dök upp med och Adam fick en skrubba på 0.48kg. 
Sen visade han var det stod vitlingar och lurade så vi fick upp två sådana var. Ännu en ny art för mig. :) 
Kvällen avslutades med en myglad oxsipma. 
  
Resultatet lyder: 
  
Adam: 
Sandskäddor: 74 
Näbbgädda: 1 
Fjärsning: 2 
Rötsimpa: 3 varav 2 över 100g 
Skrubbskädda: 1 på 480g 
Vitling: 2 
  
Andy: 
Sandskäddor: 27 
Torsk: 1 
Näbbgäddor: 3 
Fjärsing: 3 
Rötsimpa: 1 på 100g 
Vitling: 2 
Oxsimpa: 1 
  
  
Skitfiske på er 
Andy 



Totalt gav fångsterna Adam 193 poäng och Andy 87 poäng.

Detta innebär inga förändringar i tabellen men Adam rycker lite på andra plats och tar ett rejält steg närmre mig i toppen.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar