Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

tisdag 19 juni 2012

Skrubba och gädda

Petter fortsätter att ösa upp gäddor och skickade igårkväll en bild på en femkilos.

Verkar vara ett riktigt grymt nytt vatten han har hittat, de tar tydligen flera gäddor varje gång.


Själv trotsade jag dagens blåst då jag var ledig idag efter sex dagars jobb.

Stora vågor rullade in över Getterön men fiskesuget var stort och gick inte att övervinna.


Hade bara två napp på ett par timmar.

Den ena fick jag upp och det var en fin skrubba på 450gram.


Fisk nummer två var en kilosöring som tog på mitt mygelmete med storlek 20 krok och liten bit räka.

Men den lossnade efter en minuts stångande.

På tal om mygelkrokar har jag köpt in 290 nya krokar idag. ca 250 av dem var i spannet 20-22 storlek.

Har lite lömska planer tillsamman med Adam om hur vi ska fånga lite nya arter.


Skrubban gav 20 poäng.

/Hasse

1 kommentar:

  1. För alla er som inte sett Hasse och ett bananskal på isen.


    http://www.youtube.com/watch?v=Hhm32eUJ5wE&feature=plcp

    SvaraRadera