Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 4 juni 2012

Stina försvarar titeln!

Sanna har närmat sig lillasyster Stina sakta men säkert men förra årets segrare bland tjejerna och allas vår braxendrottning var idag ute och fiskade igen.

Stina skriver:

Jag och Nova har varit hos Ingrid några timmar (stackars Calle jobbade). Eftersom jag inte ville släpa med mig något fiskespö på cykeln och bussen tog jag bara med rulle och en liten krok.

Agnad med mask fick kroken ligga ute i dammen, så långt ut som jag lyckades svinga den, medan vi fikade, promenerade, sjöng och letade efter katter. När det var dags att gå till bussen och åka hem vevade jag in linan och fick upp denna pyttelilla men fina bäcköring!

Tyvärr gick dess liv inte att rädda, men den blir kanske festmåltid för den stora fisk som även idag gäckade med ett stort vak. Kram från Stina.



En liten men fin öring som ger Stina 2 poäng och ytterliggare lite andrum i tabellen.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar