Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 6 juni 2012

Staffan och Berra in på årets liga!

Idag var det fiske med Berra och Staffan på schemat.

Jag och Berra träffades i Osby på morgonen för några färna pass innan Staffan slutade jobbet.


Tyvärr har det blivit längre mellan turerna med dessa grabbar då avståndet är längre.

Alltid lika kul att fiska med Berra som förhöjer stämningen vart han går!

Ok abborren kanske inte var så nöjd över att bli Berras första fisk i år.


Ganska segt fiske idag, fiskarna var liksom inte på hugget.

Här en av mina få fångster idag.


Efter att ha avverkat tre lokaler i Helgeån med bara några små abborrar och gäddor så hämtade vi upp Staffan som direkt visade att han är gammal ligasegrare och fick upp dagens största fisk på första kastet, en enkilos gädda i Almaån.


Vi fick inget mer här och bytte till Helgeån igen innan jag styrde kosan mot mamma o pappa för att kolla på Sverige-Serbien i fotboll med pappsen.

Då hade jag fångat 1 mört och tre abborrar 4p

Berra hade tagit, 1 abborre, 1 gädda och 1 björkna ca: 0,3kg. 16p

Staffan hade knåpat ihop, 1 mört och 1 gädda 1,0kg. 11p

När jag stack så åkte grabbarna för att fiska gös och jag har inte fått rapport från det i skrivande stund.

En annan som ska fiska gös imorgon är Petter, han ska försöka slå sitt egna rekord på 39 gösar på en dag!

Själv så ska jag och farsgubben ta ett förmiddagspass efter öring eller näbbgädda.

Adam rapporterar att de observerade en monsterlax på 10-15 kilo igår i Nissan men fick inget under en kortare after-work tur.

Hursom helst så placerar sig Staffan på en 14:e plats och Berra på en 11:e plats så länge.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar