Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 11 maj 2014

Drömmar om näbbgädda

Efter att ha förlorat mot Rasmus i arttävling för andra gången i rad åkte jag imorse och lämade av ynglingen på tågstationen för att senare själv åka ut och slicka såren på Getterön.

Artfisket var genast mycket bättre än igår och snart nog hade jag landat stensnultra, svart smörbult, rötsimpa och årets första berggylta för min del, en stark fisk på ca fyra hekto.

Kolla speciellt in de vackra fenorna med blåa prickar, något som särskillt tydligt framträder på Varbergs berggyltor.

Gött att fånga första för året för egen del.


Calle skickar en bild på Stina som står och kastar febrilt efter näbbgädda. Hon har tappat en men det blir ingen fisk nere i Halmstad denna gång.


Det går bättre för mig och jag skickar tillbaka denna film till Calle.



Årets första näbbis landad också alltså, jag får även en liten öring, en liten lax och en skrubbskädda på 450 gram samt en liten rötsimpa till innan jag drat till den lokala strandkrogen för en glass.

Nu är det nära till pirarmen och jag avslutar fisket med att ta fem fina gråsejar.


Totalt 9 arter denna eftermiddag och jag är mer än nöjd.

Det blir en fin lista när jag räknar samman:

2 rötsimpor, 1 stensnultra, 1 berggylta 0,4kg, 1 svart smörbult, 1 näbbgädda, 1 havsöring, 1 lax, 1 skrubbskädda 0,45kg, 5 gråsejar.

Fångsten ger 56 poäng.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar