Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 22 maj 2014

Tappade tobisar, Lerstubb och sill

Albin rapporterar en sill från sydkusten.


Men vad som mer rapporteras är ett misstänkt tobisnapp som tyvärr tappas..

1p till Albin.

Jag var också ute på en kvällstur igår.

Lerstubbet var målarten, och efter att ha grävt ett gäng havsborstmaskar och börjat fiska tog det inte lång tid innan första lerstubbet var landat.


Passade på att knäppa ett gäng bilder till artarkivet :)


Inga bjässar, de flesta låg runt fyra centimeter.


Det blev totalt sex stycken.


Nu ville jag fiska något annat och gav mig på plattfiskarna.


Det blev två skrubbor med den fyrahekto tunga fisken på bilden ovan i topp.

I skymningen så kom så sillen in.

30 stycken sillar, varav tre matsillar och resten bete, blev skörden.


En vacker kväll med hyggligt fiske om än lite väl blåsigt men det som var mest minnesvärt från kvällen var dock den stora konstigt långsmala tobis som jag uppskattar till 35-40cm lång som jag tappade över ytan.

För detta får jag 75 poäng.

/Hasse

2 kommentarer:

  1. Säker på den översta är lerstubb? Luktar lite bergstubb tycker jag fast svårt att se på dom bilderna o.O

    Tappade tobisar = fiskefrossa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är tämligen säker på det, den var väldigt väl utfärgad men tyvärr ingen bergstubb ;) Kolla närmre på ryggen ser du att de ljusa fläckarna ovanför de mörka saknas, kollade man ryggfenorna saknades de mörka strecken och alla hade två tydliga streck på vardera sida om huvudet.

      Radera