Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 24 maj 2014

Kristoffer gör entré på ligan!

Igår var jag nere i Skåne för att göra ett reportage till Svenskt Fiske och åkte ut med Mats Bengtsson i hans Killroy för att guida upp gös till ungdomar på Norrängskolan i Hässleholm.


Som ni ser gick det bra, men mer om det någon annan gång.

På kvällen hade jag stämt träff med Linus och hans lillebror Kristoffer nere vid Helgeån.


Förra året var vi tre ute på samma plats och då hade Kristoffer ett bra fiske med metspöt och även denna gången var det Kristoffer som visade vägen fångstmässigt!


En fin abborre som faktiskt högg på ett majskorn!


Det var extremt varmt och t-shirtväder, runt 30 grader i skuggan.

Nu började det nappa på mitt bottenmete.


Årets första björkna var snart ett faktum och jag fick faktiskt en löja därefter på bottenmetet.

Linus fick också en björkna och det nappade bra i solen.


Mört, gärs, abborre, björkna och löja radades upp.

Jag dödade en löja och satte på kroken vilket skulle visa sig vara ett bra drag!

Linan löpte långsamt ut på det löjagnade bottenmetet och jag gör mothugg..

Fast fisk, ingen bjässe men Linus är beredd med håven och landar snart utan problem en fin matgös på 1,35kg.


Vi har flera napp i skymningen men det blir inget  mer efter denna fisken även om vi har flera napp på betesfisk och Kristoffer missar en fisk som verkar större men som sätter sig i botten och lossnar innan vi får loss tacklet igen.

Kristoffer har önskat att få vara med på ligan ett tag och jag och Adam har haft med honom i tidigare diskussioner om vilka som ska bjudas in.

Nu var det läge att bjuda in honom igen och Kristoffer var inte sen att tacka ja!

Så välkommen in i gemenskapen Kristoffer!

Kristoffer får en abborre och två mörtar och tar sig in på ligan med 3 poäng och placerar sig 21:a mellan Sanna, Nova och Edit.

Linus fångar en björkna och en mört och får ihop 3p.

Jag får en gös på 1,35kg, 1 gärs, 2 abborrar, 2 löjor, 3 björknor och 3 mörtar vilket ger mig  41 poäng.

/Hasse



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar