Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 15 maj 2014

Samla tankarna med berggylta och näbbgädda

Idag kände jag att jag bara var tvungen att åka till havet och fiska, det hade varit stressigt på jobbet och jag kände mig sur och vresig.

Bästa medicinen mot sånt är som alla vet fiske!

Började med att ta en glass på stan med Linda som valde att gå hem och slappa istället för ett fiskepass :)

Åkte sen ner till Getterön för att gräva lite sandmask.

Det var gott om sandmask och efter att jag grävt upp ett gäng tog jag mig ut på den närliggande vågbrytaren.

Det högg direkt på sandmasken där ute och efter att ha landat tio stensnultror så ryckte det mycket bättre!


En berggylta på 0,8kg var en välkommen överraskning, tyvärr satt den dåligt så den fick bli middag.

Fick en liten torsk innan denna bjässe högg!


1,05kg är en fin beggylta men tyvärr även denna omöjlig att rädda.


Det blev två middagar istället!

Petter kände precis som jag att han behövde samla tankarna och åkte till Landön för lite näbbgäddefiske, något som gick bra!


4st näbbisar  med vikterna 0,5kg, 0,5kg, 0,6kg, 0,6kg blev det.

Extra kul var att Petter testade garnkrok och fick alla näbbgäddorna på det!


Så nu är både jag och Petter mer samlade i våra tankar och dessutom är middagen fixad.

Det blev 102 poäng till mig och 60 poäng till Petter!

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar