Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 11 maj 2014

På väg mot 50

Det har varit mycket fiske de senaste dagarna, det känns som att många inte vill missa en sekund av det fina vårfisket.

En som räddat ett par middagar är Berra som skickar dessa bilder på senaste öringmiddagen!


Nästan så att man känner lukten av rökt öring!

 Själv har jag fixat både sik och sejmiddagar de senaste veckorna och är inne i ett flow när det gäller matfisk-fiske.

Först får jag rapportera en mört som kom under rekogniseringsfiske i fredags under ett after-work pass med Gäddeskägget Oscar Trowald.

Oscar slog mig dock på fingrarna med dubbelt så många mörtar..

Igårkväll var det så dags för artfiskepass med Rasmus!


Dagen hade varit mycket fin men mörka moln närmade sig snabbt i horisonten och det började blåsa upp.

Vi vadade ut med vattenkikare vid Getterön i Varberg för att åter igen visa vem som kan ta flest fiskarter på kort tid.


Det var extremt lite fisk i vågorna men både jag och Rasmus bockade snart av varsitt sandstubb.

Snart stoltserade vi också med varsin rödspätta modell mindre.


Tånglake i hyfsat format tillsammans med rötsimpan kom också upp ganska snart och vid midnatt stod det 
4-4.

Då såg jag en liten tunga genom glaset på min vattenkikare och tillkallade mig Rasmus som saknade den arten.

Tre sandmaskar senare så saknade Rasmus inte arten längre!


En glad Rasmus även om det kunde varit en större fisk så fick denna lilla tunga representera Rasmus 49:e Svenskfångade fiskart.

Såklart C&R.


Vi fiskade på kinkiga lerstubb, tångspigg och smörbultar men inget ville.

Istället avslutade vi på pirarmen in mot hamnen och där avgjorde Rasmus kvällen med sill som fastställde slutresultatet till 6-4 åt Rasmus.

Själv fick jag 1 tånglake, 1 rötsimpa, 1 sandstubb och 1 rödspotta. Sen var det ju 1 mört med :)

Detta ger mig 24 poäng.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar