Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

onsdag 13 april 2011

Grötvik levererar igen!

Dagens fiske förlades till viken i Grötvik! Nordan och hotfulla moln avskräckte inte, här skulle fiskas. Jag (Adam) började att fiska med bombarda och en märl/räkimitation. Tämligen snart fick jag napp, en öring på 1,45 kg och 55-56cm fick syna håven och smaka på donken. Som synes på bilden var den tämligen mager, men imorgon ska den ätas:)

Hoppas att det är fler än jag som ser det estetiska i fotografiet, det tog lång tid att hitta rätt vinkel och att arrangera bakgrunden (för så där ser det inte ut i min vask i normala fall)! Förstår inte varför man ska hålla på och ta kort ute i fält, det blir ju bra så här:)

Vidare till fisket: Hade 7 napp till på såväl fluga som drag under en period på 1-2 timmar, dessvärre var det bara en öring som behagade hänga med enda in, den högg på ett blått biltema-drag. Efter mätning och vägning återfick den friheten, den vägde 6 hg och var 36 cm! Fiskade vidare några timmar utan några hugg, strax efter 17 styrde jag kosan hemåt! Inte helt nöjd, men ändå nöjd:)

/Adam



2 kommentarer:

  1. He he, det där fotot platsar nästan bland dom här:
    http://artjakten.blogspot.com/search/label/misslyckat%20foto

    Fin öring dock!

    SvaraRadera
  2. Ja! I bland får man till det! Man kanske skulle anställa en fotograf som följer med på alla fisken!

    SvaraRadera