Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 17 april 2011

Mörtlek och gäddrek!


Ja nu kommer en rapport om de två senaste dygnen. Det har blivit några kortare fisketurer men inte mycket fisk att rapportera.


Det började med lite rekognisering efter gädd och mört lek. Såg några gäddor leka i Valasjön men det var ganska kallt i vinden och gråmulet så jag gissar att det inte riktigt är full fart på dem och att de flesta inte lekt ännu.


I bäcken mellan Valasjön och Kalvsjön lekte dock mörten för fullt och det var knökfullt med mört på vissa sträckor. Jag var tvungen att testa huggviljan och den var det inget fel på.


En mört blev det där. Passade också på att filma lite för att visa hur oerhört mycket mört det kan få plats i en liten bäck :)






Idag var det så dags för lite gäddfiske. Testade först Grytsjön men tappade bara en borrebus.


Efter ett par timmars fiske i Grytsjön traskade jag mot Valasjön istället och testade lite utanför lekvassarna med en spinnare.


Ganska snart klev en liten arg hane på 1,25kg på och bjöd upp till dans på mitt UL-spö.


Trevligt fiske och skönt väder!




Eftermiddagen tillbringade jag och Linda L på Getterön.


Vi fikade och rekade efter nya havsörings och multe platser.


Imorgon är planen att jag och Adam ska jämföra fiskeskills när det blir fiske i Halmstad-trakten.


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar