Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 28 april 2011

Faren till far

Idag var jag och pappa í Torsebro för att fiska efter lite faren och ett kvällsfiske efter gös, lake.


Pär hade aldrig fångat vare sig faren eller lake tidigare och det var med försiktig optimism som vi agnade upp varsit bottenmete med mask. Pappa Pär körde på pater noster med två krokar och jag chansade på ett glidtackel fastän de flesta faren jag fått tidigare tagit på pater noster.

Första två fiskar som kom upp var mina, en abborre och en björkna.


Sedan satt den där! Pär första fisk för året - en faren! Riktigt skoj och redan där var ju dagens fiske lyckat!






Det var en riktig faren dag igen, för efter pappas faren lyckades jag fånga hela tre stycken på mitt glidtackel. Det är riktigt aggressiva hugg.


'alla faren idag höll dock samma vikt som de jag tog häromdagen. Inga regvikter alltså..


Det blev dock flera bifångster, Pär fångade 3 gärsar, 1braxen förutom sin faren.


Jag fick 1 färna, 3 faren, 3 löja, 5björkna, 1 gärs och 2 abborre. Färna och löja var nya för året på ligan så det var lite extra kul.


Det skulle dock bli än bättre då pappa fick sin andra nya art för ikväll när han fick ett tung-gung på en halv gärs.

årets första lake och tillika pappas första lake någonsin kunde landas efte en rejäl men odramatisk fight.


1,3kg är pappas lakerekord nu.


Här har vi laken. Linus skymtar i bakgrunden. Han slöt upp strax innan vi började fiska med agnfisk fram emot kvällningen. Det blev dock ingen fisk för Linus ikväll men han kunde berätta att han tagit en gädda i dagarna på runt ett kilo när han metade gös.


Totalt gav dessa fiskar Linus 10p. Pär fick 34p och jag fick 23p.


Detta var dock inte allt fiske ikväll. Adam har också varit ute för att försvara ledningen. Totalt fick han 12 sandskäddor, 6 skrubbskäddor, 2 rötsimpor och 3 öringar vid piren i Halmstad. Det innebär 52 poäng till Adam.


Pär går därmed in på årets liga på 9:e plats och Linus in på 12:e plats.


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar