Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 15 april 2011

Påsklovet har börjat


Idag var det äntligen dags för lite seriöst spöböj igen!


Jag åkte ut till Jonstorp efter jobbet idag och körde lite after-work fiske efter regnbåge och öring.


Precis när jag var på väg att ge upp och köra västerut kom en rejäl plog efter myran-spinnaren och hugger kändes genom hela UL-spöts ryggrad vidare genom min ryggrad, underbart!


Krokningen blev perfekt och fisken både rusade och hoppade flera gånger innan jag lyckades håva den. 1,3kg regnbåge kanske blir årets enda regnbåge? Förra året fick jag bara en. Skönt att ha klarat av denna arten i alla fall så man slipper jaga den.


Med humöret på topp åkte jag så mot västkusten för att ytterligare bättra på årets artskörd, öring var mitt huvudsakliga mål men jag köpte ett paket räkor för att försöka lite på sandskädda.




Efter att ha flyttat runt lite och testat med spinn, utan minsta känning, bytte jag till bottenmete och när jag tagit mig in från 10meters djup till 3m började det nappa.


Tappade först en fisk nära land men sedan lyckades jag landa årets första sandskädda (bilden) innan det var dags för dagens största plattfisk som blev en skrubba på 0,4kg.







Jag fick ytterligare en sandskädda innan det dog ut. Denna var väldigt häftigt tecknad med mörkt gröna fläckar lite här och var.


Totalt gav dagens fångst 35p och jag är nu också över 200p gränsen... skönt!


Imorgon lutar det åt gäddfiske, kanske, kanske, kan jag lyckas med mitt ena mål för året? 10-klubbarn, här kommer jag :D


/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar