Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 30 september 2011

Bra skrubbafiske


Igår var det fiske efter plattfisk i Laholmsbukten på schemat för mig och mina elever.

Gammal sjö och dimma gjorde det lurigt att fiska men plattisarna var på hugget!

Jag körde med både sandstubb och räka och hade ungefär lika bra fiske på båda agnen.

Tyvärr var det bara sandskädda och skrubbskädda som var sugna på att hugga.



Efter några timmar till sjöss så åkte samtliga in till land för pirfiske och skrubborna var om möjligt ännu hungrigare här.

En elev landade dagens coolaste plattfisk en skrubba som var fläckig som en kossa :D

Bra medelvikt idag med många skrubbor över halvkilot och resterande mellan 2 och 5 hekto.

Totalt behölls ett femtiotal fiskar som mat och några av eleverna fick träna på att flå och filéa plattfisk.

Bästa skrubbskäddan idag låg på 550g och min största låg på 500g.

Bästa sandskäddan låg på 350g, förutom dessa fiskar fångades även någon enstaka rödspotta.


Vad gällde bifångster så fick vi, skärsnultra, stensnultra, rötsimpa, öring och så lyckades jag få en makrill när jag kastade ut ett bottenmete med räka.

En fin makrill på runt 4 hekto.

Totalt för mig 9 skrubbskäddor 0,5kg, 0,48kg, 0,45kg, 0,4kg, 0,35kg, 6 sandskäddor, 3 skärsnultror och 1 makrill 0,4kg.

Detta ger mig 121 poäng och därmed har jag 3611 poäng. Det är ny toppnotering i fiskeligans historia!

De tidigare toppnoteringarna på ett år är.
3576p Adam år 2005
3539p Adam år 2010
3515p Hasse år 2005


Nu känns guldet nära men jag vet att både Adam och Linus kan slå till när som helst!

Adam till exempel var återigen ute och fiskade i Tjuvahålan igår och tog där en hel del fisk, däribland gråsej igen. Men mer om det senare.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar