Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 30 september 2011

En svart smörbult

För tredje gången i rad så har jag en säl framför mig där jag fiskar i Varbergstrakten.

Jag tycker att de är roliga djur som dock har en uppenbar negativ effekt på fisket.

Jag kan ändå inte låta bli att locka på dem när de dyker upp genom att härma deras ljud "Uu Uu Uu!" :)

De kommer alltid närmre då de små rackarna och undersöker vad man är för lustig varelse.

Så fort de genomskådat listen så sticker de dock iväg allt vad de kan x)
Även om det var lite disigt idag var det sjukt vackert med solen som kikade igenom diset.

Jag var tvungen att själv posera inför kameran när tillfället gavs.

Självutlösaren fick arbeta :)








Fisket kunde dock varit bättre, hade några napp som jag missade men allt jag fick var en svart smörbult.


Hade grävt sandmask och det var en sådan den högg på. Förhoppningen var tunga men de lös med sin frånvaro.







Det var i alla fall en vacker kväll och jag såg både snultror, storspigg, tångspigg och stubb.

2 poäng till mig.


/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar