Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

fredag 2 september 2011

Paket på posten!

Idag fick jag ett paket i brevlådan, glädjen var stor när jag öppnade och såg att mina "mygelfiske" krokar äntligen anlänt!

Tillsammans men mina nyinköpta "havsabborredrag" så känns det mycket lovande inför höstens fiske efter nya arter!

Tyvärr har jag åkt på en rejäl infektion som satt sig i bihålorna, halsen och öronen. Doktorn skrattade åt mig när han såg att jag hade öroninflammation och sade att det mest var barn som fick det >.< Jag har fått pencillin nu iaf.

Vi får se när jag kan komma ut på fiske igen men jag hoppas vara bra till nästa vecka då det vankas karpmete igen i Osby samt en tur på sundet med Calle och Simon. En av mina elever fick en "fullyscale" spegelkarp på 18,38kg i måndags, den finns att beskåda på www.fiskesnack.com


Totalt sju nya arter för mig i år med röding, mal, femtömmad skärlånga, randig sjökock, taggmakrill, större kantnål och tungevar.


En havsabborre hade därför varit som väldigt mycket grädde på moset, speciellt som jag misstänker att jag har tappat två redan i år.


Andra mål för året är ju multe och jag hoppas att det blir något pass till på dem som jag också har att revanschera mig på.


Gäddan över tio vet jag vart den står så det är ingen panik, hon ska få äta upp sig lite efter sommaren först bara ;)


Mygelkrokarna är främst inköpta för sjustrålig smörbult, fick bara tag på 22:or men jag hoppas att de duger, de är betydligt mindre än mina storlek 20 som jag fiskat med innan i år och som jag bland annat tagit min större kantnål med..


Adam har dock fått tag på storlek 28 och det skulle sitta som en smäck att kanske lyckas byta till sig ett paket 28:or för 22:orna. Vad säger du Adam två mot en? så slänger jag in några microhäcklor också?


För övrigt har jag ett nytt mål i år som inte känns helt omöjligt att ta - 52 arter i Sverige på ett år! Det vill säga en art per vecka om man jämnar ut det över året :)


Har 49 i år vilket är nytt personligt rekord i Sverige. Jag har tagit 53 arter tidigare på ett år men då var sex stycken i Norge. Arter som jag inte fått i år men som känns fullt möjliga att fånga är, bland annat: lake, ruda, sik, elritsa, sjustrålig smörbult, tjockläppad multe, gråsej, bleka, långa, grönling, piggvar, lerstubb, tobis och havsabborre.


Så det finns att välja mellan ;)


/Hasse

2 kommentarer:

  1. Monsterkrokar! :) Nej dom fungerar säkert.
    Så du är också sjuk, själv funderar jag på att trotsa febern och sticka ut och fiska lite tånglake. Men det kanske inte är så smart.

    SvaraRadera
  2. Nej jag ska bli frisk först innan jag vågar mig ut! Hoppas bara det går snabbt ;)

    Monsterkrokar! Ajajaj, Adam vi måste byta!

    SvaraRadera