Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

torsdag 2 maj 2013

Christian avancerar!!

Det kom precis en fiskerapport från Christian, den lyder så här:
.
Tjena Hasse! Hoppas allt är bra med dig.

Var på min första riktiga fisketävling igår. Det var gädda som skulle fångas och hör och häpna så skulle längst fisk vinna!

Fisket var i Krankesjön och cirka 80 startande.

Fisket gick trögt i början och vid pausen hade ingen i vår båt fått något. Efter pausen hände det dock grejer och jag fick snabbt två mindre gäddor kring kilot.

Vid 13 smällde det på en större fisk på betet, för dagen en röd-svart-vit rapala minnow spoon, och efter en kort kamp så kunde jag landa en gädda på 77 cm.

Minimimåttet låg på 70cm så det var skönt att kunna vara med på tävlingen.

I all hast att försöka sköta det så snyggt som möjligt glömde jag väga fisken och kom på det precis när hon simmade iväg.

Skulle gissa på runt 3kg men du kan jämföra med andra gäddor i den längden eller själv försöka uppskatta vikten.

77cm räckte för en sjundeplats och jag var nöjd!

Vann lite pengar, ett diplom och en klistermätsticka till båten.

En super-dag!

På lördag smäller det då det blir fiske i Osbysjön och i Helgeån!

Tack för den rapporten Christian!

Det låter mycket rimligt med 3kg på 77cm och självklart är det ok att uppskatta vikten på fiskarna speciellt om det inte är ligarekord det handlar om.

Faktum är att längd ju är skonsammare för fisken om man vill återutsätta sin fångst.

Totalt 50 poäng till Chrille som går upp på åttonde plats i tabellen förbi Albin.

/Hasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar