Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 19 maj 2013

Ett antal gäddeskägg!

Jag tog en liten tur ner till sjön under förmiddagen idag.

Det nappade jättebra, med fem landade gäddor och minst lika många missade.

Största fisken idag ett gäddeskägg på drygt två kilo.


Fullt av mört och abborre som simmade omkring i viken och ett gäng gäddor som jagade dem.

Totalt 5 gäddor, 2kg, 1kg, 1kg 1kg 1kg.


Svärfar som stod och kollade på när jag drillade en av kilosgäddorna beställde en gädda som senare filéades och delades broderligt mellan svärföräldrarna och katterna.

60 poäng till mig.

/Hasse

4 kommentarer:

  1. hej, var ligger sjön ni fiskade i?

    SvaraRadera
  2. Hej! Den ligger utanför Varberg.

    SvaraRadera
  3. Heja Hasse!!!! Jäklar var ni fiskar!! Är bara lite avis på hela gänget... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, och ändå känner jag att jag inte fiskar så mycket som jag vill ;)

      Radera