Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

söndag 26 maj 2013

Guldfisk!

Idag var jag med mina praktikanter på en jakt och fiskemässa och jobbade. 

Vi höll i en barnfiskeaktivitet där regnbågar skulle fiskas upp ur en damm.

När jag och kollegan Marcus satte i regnbågarna i dammen tidigare i veckan upptäckte vi att någon olovligt satt i guldfiskar i dammen och de hade förökat sig!

Självfallet måste en fiskas upp och undersökas närmre :D

Sagt och gjort, vi var tidigt på plats och jag var först ut, en brödbit på en storlek 20 krok och vips var första fisken landad.
En liten rackare som förmodligen blivit nafsad på av en av dess nya regnbågs-grannar.

Små sönderavlade stackare var det och vi såg allt från orangea till guldiga, svarta, grönaktiga och vita. En del var slöjstjärtar.

Jesper var nästa att fånga något. Snäppet större.

Jesper tog också den tredje och sista innan besökarna började komma.


En liten guldfisk :)


Så min andra guldfisk/silverruda är landad ;)

5 poäng till mig!

/Hasse




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar