Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

lördag 25 maj 2013

Tejstefisk på Getterön :)

Ikväll åkte jag ner till Getterön med två av mina gamla elever från Osby Naturbruksgymnasium som ska praktisera hos mig på Sportfiskarna i två veckor.

Det nappade riktigt bra och det var artfiske som gällde.

Ett gäng hyggliga svarta smörbultar landades, den största på 13,5cm och 20g.


Annars var det torsk och rötsimpa som dominerade men totalt landades 10 arter ikväll.

Mest spektakulärt var nog tejstefisken som jag felkrokade i sidan på ett bottenmete.

Surt för den var större än mitt pb.

 

Några fina skärsnultror landades.


Axel och Jesper fick ett par nya arter var och kunde stoltsera med sex arter var när kvällen var över.

¨

En av kvällens snyggaste fiskar!


Totalt fick jag 8 rötsimpor, 8 svarta smörbultar 13,5cm 20g, 6 torskar, 1 gråsej och 1 skärsnultra.

Övriga arter som landades var, stensnultra, näbbgädda, öring och skrubbskädda.

79 poäng till mig.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar