Jakten på ligaguldet är i full gång!

Jakten på ligaguldet är i full gång!

måndag 6 maj 2013

Nu är artfisket igång!

En mini-torsk inledde kvällens artfiske på Getterön.
Getterön är verkligen inte bara en fenomenal havsöringslokal utan också ett riktigt trevligt artfiske-ställe.

Jag är i dagsläget uppe i 31 arter från denna halvö i Varberg.

Och idag var det många arter igång på platsen, först högg en näbbgädda som lossna intill kanten, och därefter en tobis eller tobiskung som också ramlade av innan jag hann landa den.

Men sen kom en ny art för året.

En bra början på skärsnultrefisket för året med denna fina fisk på drygt 100 gram.


Blev två skärsnultror idag, mycket vackra fiskar.


Sen såg jag ett stim sjustråliga smörbultar simma förbi, men jag bemödade mig inte att fiska efter dem. Istället försökte jag på den tejstefisk som skymtade i tången men den försvann spårlöst.

Istället kunde jag landa årets två första stensnultror.


Oerhört vacker kväll med helt spegelblankt hav och riktigt varmt i luften.


En fin solnedgång fick jag också avnjuta.


I kvällningen kom några torskar till och ett finbesök av denna tånglake, även den drygt 100 gram.


Totalt 4 torskar, 2 stensnultror, 2 skärsnultror 0,1kg och 1 tånglake 0,1kg.

Mycket kul fisketur med massor av djurliv och fantastiskt väder!

Fångsten gav mig hela 58 poäng vilket gör att jag bara har drygt 100 poäng upp till Marcus på andra plats.

/Hasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar